Aanmelden mindfulness trainingen

Mindfulness training

SeeTrue verzorgt verschillende mindfulness trainingen door heel het land!

Populair is de 8 wekelijkse bijeenkomsten van 2 tot 2,5 uur; dit is de basistraining zoals Jon Kabat-Zinn mindfulness vorm heeft gegeven. Om met de tijd mee te gaan, biedt Seetrue ook individuele programma's aan en "buddy"-trainingen.

Speciale mindfulness trainingen en vervolgtrainingen

De speciale mindfulness trainingen zijn gericht op een speciale doelgroep zoals bijvoorbeeld mindfulness en kanker. Daarnaast zijn er trainingen die plaatsvinden in een bepaalde context zoals bijvoorbeeld mindfulness en werk.
De opfris- en verdiepings-training is bedoeld voor oud-deelnemers aan de mindfulness training van 8 bijeenkomsten. In de training is aandacht voor de continuering van de mindfulness beoefening en onderzoeken we datgene wat je mogelijk hindert in het oefenen. Verder wordt er nieuw materiaal aangeboden en is er ruimte voor de verdieping van de mindfulness beoefening. De trainingsdata - ook de data van de opfristtrainingen - kun je vinden bij de verschillende locaties.

ACT en Positieve Psychologie

De ACT-training van SeeTrue is een mooi vervolg op de mindfulness training van 8 bijeenkomsten.
Positieve psychologie: leer hoe je meer positiviteit in je leven kunt brengen. Hoe je door het doen van eenvoudige oefeningen je leven rijker en waardevoller kunt maken. Hoe je op een slimme manier kunt omgaan met alle negativiteit in jezelf en in de wereld om je heen.

Wat is de opzet van een mindfulness training

Een mindfulness training bestaat uit 8 lessen verspreid over 8 weken. Tijdens de eerste bijeenkomst ontvang je materiaal van de trainer, zoals een werkboek en usb-stick, waar je tijdens en na de training handig gebruik van kunt maken.

Wat is mindfulness?

Mindfulness. Er zijn boeken over volgeschreven. En hoe leg je nou in het kort uit wat mindfulness precies is? Een poging: mindfulness is een manier van leven, waarin je je bewust bent van het hier en nu. Met een mindfulness training oefen je hoe je in het hier en nu kunt zijn. Je traint als het ware je bewustzijn. Je wordt je bewust van je "zijn". Wat je voelt, ervaart, ziet. Door te trainen in aandacht en mindful te leven, train je je hersenen. Je ziet meer mogelijkheden, dat ga je vanzelf merken. Je voelt daardoor meer ruimte om je eigen keuzes te maken. En als je beter voelt wat wat je voelt, kun je ook veel beter voor jezelf kunt zorgen. Voel je je gehaast, dan doe je een stapje terug. Heb je het koud, doe je een extra trui aan. Zo simpel kan het zijn om mindful te leven. Bewuster en in het hier en nu. Het verrijkt je leven!

Inhoud mindfulness training

  1. Bewustzijn en de automatische piloot
  2. In ons hoofd wonen
  3. De verdeelde aandacht naar een punt brengen
  4. Afkeer herkennen
  5. Toelaten, accepteren wat er is
  6. Gedachten zijn geen feiten
  7. Hoe kan ik het beste voor mezelf zorgen
  8. Het geleerde vasthouden en uitbreiden
De 8-weekse mindfulness training aanmelden

Veelgestelde vragen over de mindfulness training

Wat is mindfulness?

De mindfulness training

Vergoeding

Expert in mindfulness

1270 reviews mindfulness training seetrue ervaringen png

 

 

Wij zijn SeeTrue

Over ons

Contact

Tel. 043-3020075