• Mindfulness bodyscan

    Stayhome mindfulness bodyscans

    #Stayhome mindfulness bodyscans
#Stayhome mindfulness met SeeTrue

Gratis online mindfulness bodyscans

Veel mensen willen nu extra mediteren. Het liefst samen. Én op afstand! Op deze pagina vind je online meditaties. Stuur ze gerust door naar je vrienden! Samen mediteren is fijn en mooi.

Hieronder vind je een lijst met mindfulness bodyscans. 

Met een mindfulness bodyscan oefen je in aandacht voor je lichaam, zodat je in contact komt met je lichaam. Je wordt je in het hier en nu gewaar van je lijf en oefent in bewustzijn in het hier en nu. Een fijne manier van mindfulness beoefenen en je te trainen in mindfulness!

Alle audio-bestanden zijn als mp3 vanaf deze site te beluisteren door ze aan te klikken.

Online mindfulness bodyscans

Mindfulness meditaties Leiderdorp
door Anna De Angelis

Mindfulness oefeningen uit een mindfulness training voor ouderen

Online Mindfulness oefeningen meditaties en bodyscans doen en luisteren

Online Mindfulness oefeningen op soundcloud

Je kunt deze mindfulness oefeningen, meditaties en bodyscans ook beluisteren op je smartphone via de app 'SoundCloud' of via de app 'Insight Timer'. Ga naar de App Store of Google Play en download ‘SoundCloud’ en of ‘Insight Timer’. Installeer de App en zoek naar SeeTrue. Je vindt dan onze meditaties en kunt deze op je mobiel afspelen.

Of kllik op een van onderstaande buttons om de bodyscans en meditaties direct te luisteren via soundcloud of Insight Timer.

Wat is een bodyscan?

De bodyscan is binnen de mindfulness om meerdere redenen een belangrijke oefening:

  • De bodyscan brengt je uit je hoofd en in je lichaam. Wij leven vaak erg vanuit ons hoofd waardoor we minder contact hebben met ons lichaam. De bodyscan helpt om je lichaam weer meer te voelen. Het doel is om aandacht te hebben voor je lichaam en te voelen wat en waar je iets in je lichaam ervaart. Op den duur zul je merken dat je gevoeliger wordt en dingen in je lichaam opmerkt waar je je eerder niet bewust van was.
  • Je oefent het richten van de aandacht, omdat je je aandacht voortdurend verplaatst door je lichaam. Dit helpt om je ‘aandacht-spier’ te versterken. Je aandacht zal vroeg of laat afgeleid raken en dat geeft je de mogelijkheid om, op het moment dat je de afleiding opmerkt, te oefenen om je aandacht opnieuw terug te brengen naar de bodyscan. Hierdoor ontwikkel je het vermogen om je aandacht langer te richten. Daarnaast leer je ook om je aandacht weer los te maken doordat je de aandacht steeds verplaatst naar een volgend lichaamsdeel.
  • Het is onvermijdelijk om in de bodyscan je automatische piloot tegen te komen. Door de bodyscan dagelijks te doen leer je je automatische piloot kennen en leer je er mee om te gaan.

Wat is belangrijk bij een mindfulness bodyscan?

1. Gerichte aandacht

Gedurende de hele dag wordt onze aandacht getrokken door allerlei prikkels; dingen die we zien, dingen die we horen, dingen die we denken, dingen die we voelen, etc.
Je zou kunnen zeggen dat onze aandacht normaal gesproken erg ‘ongericht’ is. We laten ons meevoeren in wat onze aandacht trekt en zijn ons daar meestal niet bewust van.
Als we mindfulness beoefenen, brengen we onze aandacht ‘gericht’ ergens naar toe. Dat wil zeggen dat we een bewuste intentie hebben om onze aandacht te richten. Mindfulness oefeningen helpen dus met focus.

2. Aandacht in het hier-en-nu

In de mindfulness richten we onze aandacht op het hier-en-nu, op het huidige moment. We richten onze aandacht dus niet op wat er in het verleden is gebeurd of wat er mogelijk in de toekomst gaat gebeuren, maar op onze ervaring van dít moment. Dwaal je af? Geen punt. Je begint gewoon weer opnieuw. Sommige mensen zeggen dat ze niet kunnen mediteren. Dat is een manier om het te vemijden. Echt iedereen kan zijn aandacht trainen. Je kunt het immers niet fout doen!

3. Niet (ver)oordelende aandacht

In het oefenen van mindfulness hebben we een open, niet veroordelende houding als we onze aandacht richten op de ervaring van dit moment. Als je oplet, zul je merken dat dit een van de moeilijkste aspecten is van de aandacht die we bij mindfulness oefenen. We zijn nu eenmaal gewend om onze ervaringen direct te beoordelen als ‘fijn’, ‘onaangenaam’, ‘mooi’, ‘lelijk’, ‘goed’, ‘slecht’, etc. Over het algemeen zijn we meer geneigd ons open te stellen voor aangename ervaringen dan voor onaangename ervaringen. In de mindfulness proberen we een open houding te hebben voor onze volledige ervaring zonder onderscheid te maken tussen aangename of onaangename ervaringen. Deze openheid gaat gepaard met een zekere vriendelijkheid en mildheid.

Mindfulness oefeningen bij opleidingen en trainingen: meditaties en bodyscans

Mindfulness oefeningen leer je bij seetrue. Training door heel Nederlandd

Veelgestelde vragen over de mindfulness training

Wat is mindfulness?

De mindfulness training

Vergoeding


Expert in Mindfulness

1270 reviews mindfulness training seetrue ervaringen png

Vanaf 2007 meer dan 5000 tevreden deelnemers

 

 

Wij zijn SeeTrue