• Wat is mindfulness? Mindfulness als aandachtstraining bij stress


    Waarom mindfulness?

5 redenen voor mindfulness

1. Je functioneert beter met mindfulness. 

2. Het leven wordt rijker als je de dingen met aandacht doet en je wordt er gelukkiger van.

3. Open aandacht voorkomt het verzanden in een tunnelvisie. Je ziet meer mogelijkheden. 

4. Door mindfulle aandacht te hebben voor je gedachten en gevoelens verwerk je lastige emoties.

5. Door mindful aandacht te hebben voor je omgeving voel je je meer verbonden.

Mindfulness trainingen Alkmaar, Amsterdam Meike van Tilburg

Waarom mindfulness?

‘Ongeacht waar je mee bezig bent – een hapje eten, een interview afnemen, werken aan een of andere gimmick, een verslag schrijven – je doet het mindful of niet-mindful. Doe je het mindful dan laat het een stempel na op wat je doet.

Op het hoogste niveau – de top 50 CEO’s, de beste kunstenaars en musici, de topatleten, de beste leraren en mecaniciens – tref je ‘mindful’ mensen aan, omdat dat de enige manier is om de top te bereiken.’

(Ellen Langer in Harvard Business Review: The Magazine; March 2013)

Mind Wandering

‘Gedachten van mensen dwalen vaak af. 47% van de tijd denken mensen aan iets anders dan wat ze feitelijk aan het doen zijn.
Hoe verhoudt het afdwalen van de geest zich tot gelukkig zijn? We zijn erachter gekomen dat mensen substantieel minder gelukkig zijn als ze afgeleid zijn, dan wanneer ze niet afgeleid zijn. Dat bleek uit een studie van Harvard onderzoeker Math Killingsworth. Hij gebruikte hierbij een iphone web app om 250.000 gegevens te verzamelen over subjectieve gedachten, gevoelens en acties van mensen gedurende hun dagelijkse bezigheden.’

(Matthew A. Killingsworth, Daniel T. Gilbert (2010), “A Wandering Mind Is an Unhappy Mind”, Science 12 November 2010: Vol. 330 no. 6006 p. 932)

Aandacht

‘We neigen ernaar te denken dat aandacht een kwestie van aan- en uitschakelen is – we zijn óf gefocused óf afgeleid. Dat is een misvatting. Aandacht is er in vele soorten. De meest extreme vormen neigen ernaar het meest beperkend te zijn. Als we een en al aandacht zijn, lopen we de kans slachtoffer te worden van tunnelvisie. De geest vernauwt zich. Is aandacht afwezig dan verliezen we de controle over onze gedachten. Dan worden we warhoofden. Open aandacht ligt in een bijzonder vruchtbaar gebied ergens tussen deze polen in.’

(Daniel Goleman in the New York Times 1-11-2013)

Does mindfulness really work?

Focus, flow and frazzle

Happy in the moment?

Mindfulness artikelen en inspiratie

Mindfulness is trainen in aandacht. Meer focus, meer plezier, meer tijd, meer ruimte, meer mogelijkheden zien en meer in het nu.

Doe mee met SeeTrue!

  • Online mindfulness training

    Online mindfulness training

    Een keer per week (in totaal acht sessies) komen trainer en cursisten via een online verbinding bij elkaar.

  • Online mindfulness training

    Mindfulness retraite

    Voel je uitgenodigd om samen te zitten in onze online mindfulness oefensessies. Het is nog steeds gratis, zo veel en zo vaak je wilt. Elke dag of eenmaal per week.

    SeeTrue is er ook voor jou!

    Breed aanbod

    Kies tussen een groepstraining, een buddy training of een individuele training!

    Ook online

    Seetrue verzorgt ook online mindfulness trainingen

    > 6000 deelnemers

    Vanaf 2007 meer dan 6000 tevreden deelnemers

    Professionele trainers

    SeeTrue trainers zijn allemaal VMBN categorie 1 gecertificeerd

    Scherp geprijsd

    Je betaalt voor een groepstraining max € 290. Meer info.

    Expert in Mindfulness

    1270 reviews mindfulness training seetrue ervaringen png

    Vanaf 2007 meer dan 6000 tevreden deelnemers

    Mindfulness Opleiding voor trainers

    Wij zijn SeeTrue

    Volg ons!

    Nieuwsbrief

    SeeTrue, samen mindfulness
    SeeTrue mindfulness training